Czy zwierzęta widzą i rozróżniają kolory?



Oprócz nas, również wiele innych kręgowców, rozmaitych owadów, skorupiaków i mątw widzi kolory. Jednak niektóre zwierzęta postrzegają je nieco inaczej.

Kiedy my oglądamy tęczę, odnosimy wrażenie, że rozpoczyna ją pasmo czerwone, a kończy po wewnętrznej stronie - fioletowe. Następne barwy tęczy mają już zbyt krótkie lub za długie fale dla naszych oczu. Tymczasem, niektóre gryzonie a także, np. pszczoły widzą jeszcze ultrafiolet. Części ryb natomiast tęcza na niebie mogłaby się wydać zbyt monotonna, widzą one bowiem wyłącznie kolor niebieski. Ale to nic - głęboko pod powierzchnią wody są i tak inne widoki niż tęcza lub niebo.


Komentarze

  1. O! Szymek :-) wreszcie wznowiłeś bloga :D tak długo na to czekałem.
    I wreszcie jakiś sensowny post :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Zawsze zastanawiałam się, czy zwierzęta rozróżniają kolory, ale nigdy nie mogłam dojść do odpowiedniego wniosku :c Post ciekawy, sensowny, dobra ciekawostka :)
    http://angels-and-demons-story.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Ostatnio właśnie rozmyślałam tak nad tym, ponieważ mam 2 koty i psa i byłam ciekawa. Dziękuję za tego posta bardzo pomógł mi ;*

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Regulamin pisania komentarzy
1. Nie spamujemy
a) linkami
b) reklamami
c) nie potrzebnymi nikomu tekstami

2. Nie przeklinamy

3.Nie obrażamy

ZAPRASZAMY DO PISANIA KOMENTARZY!!!

Popularne posty z tego bloga

Oda do młodości - analiza i interpretacja

Film Tajemniczy Ogród

"Chłopcy z placu broni"